PPC SEO

5 módszer kulcsszókutatáshoz, amit egy e-kereskedőnek érdemes ismernie

6 perc olvasási idő

A Google keresője nagyon fontos részét kell, hogy képezze minden marketing stratégiának. Különösen egy webáruház esetén, hiszen az AdWords hirdetésekből, és az organikus találatokból értékes (érdeklődő) látogatókra tehetünk szert.

Ezek kapcsán pedig nagyon nem mindegy, hogy milyen konkrét keresőkifejezésekre hirdetünk, vagy éppen keresőoptimalizálunk.

Ebben segít majd nekünk a kulcsszókutatás, amelyet ha jól csinálunk, úgy rengeteget spórolhatunk vele, ugyanis megtalálhatjuk azokat a kulcsszavakat, amelyek a legtöbb eredményt hozzák üzletünk számára.

A következőkben bemutatunk 5 eszközt, vagy ha jobban tetszik módszert, amelyek a segítségünkre lesznek a feladat elvégzésében.

1) Google Trends

Google Trends értékes adatokkal szolgáltat nekünk a keresésekkel kapcsolatos trendekről, de ezek mellett kulcsszókutatásra is használhatjuk.

Ehhez írjuk be a fő kulcsszavunkat a keresőbe. Majd a jelentésben görgessünk le a „Kapcsolódó keresések” részhez. Itt láthatjuk azokat a legnépszerűbb vagy növekvő népszerűségű lekérdezéseket, amelyek szorosan kapcsolódnak a beírt kifejezéshez.

Ha ezek között találunk olyat, ami igazodik a termékkínálatunkhoz, vegyük fel őket a listánkra. Ha nem, akkor viszont az AdWords hirdetéseink teljesítménye szempontjából kritikus fontosságú, hogy kizáró kulcsszóként állítsuk be őket.

Kizáró kulcsszónak hívjuk azokat a szavakat, amelyekre nem szeretnénk megjelenni a Google találati listáján hirdetésünkkel. Azért célszerű ilyet beállítani, mert ha az átkattintási arányt szeretnénk növelni, akkor azt két módon tehetjük meg: vagy az kattintásokat növeljük, vagy a megjelenések számát csökkentjük. A kizáró kulcsszavak segítségével a megjelenések számát csökkenthetjük, így növelve meg a CTR-t.

Például, ha a „kés” kulcsszóra építünk fel egy AdWords kampányt. Érdemes lehet hozzáadni a „kerámia kés”-t a listánkhoz, de az „alatt” egy elég nyilvánvaló (és fontos) kizáró kulcsszó, mivel a „Kés alatt” egy plasztikai sebészek életéről szóló amerikai sorozat. 🙂

2) Google Analytics: Webhelyről indított keresés

Mire keresnek a látogatók, mikor megérkeznek webáruházunkba? Ez a Google Analytics-ből viszonylag könnyen kinyerhető információ nagy értéket képvisel.

A legtöbben ezeket az információkat arra használják, hogy olyan hirdetéseket készítsenek, ami a megfelelő embereket a megfelelő landoló oldalakra viszik. Emellett az adatokat felhasználhatjuk arra is, hogy olyan új termékekre bukkanjunk, amelyekre a látogatók már keresnek, így érdemes lehet felvenni azokat a kínálatunkba.

Kevesen ismerik fel, de új kulcsszavak keresésére is alkalmas ez a funkció. A használatához a következőknek kell teljesülnie.

1. Kell lennie egy keresőmezőnek az oldalunkon, ami ideális esetben úgy van beállítva, hogy a lekérdezési paraméter megjelenik az URL-ben a lekérdezés után.

2. Ha nem jelenik meg a lekérdezési paraméter, még mindig beállíthatjuk, ha hozzáadunk egy plusz kódrészletet az Analytics kódunkhoz.

Amint az oldalunk megfelel a fenti feltételeknek, menjünk az Adminisztrálás menüpontba a Google Analytics-en belül és válasszuk a „Beállítások megtekintése” opciót.

Majd görgessünk le a „Webhelyről indított keresés nyomon követése” beállításhoz, hogy bekapcsoljuk a funkciót és beállítsuk a lekérdezési paramétereinket.

Ez a funkció összegyűjti az összes olyan keresést, amelyet a látogatók az oldalunkon végrehajtanak. Az eredményeket a Viselkedés> Webhelyről indított keresés> Keresési kifejezések pontra kattintva érhetjük el.

Ekkor megkapjuk az oldalunkon végrehajtott egyedi keresések listáját többek között a következő mutatókkal együtt:

Összes egyedi keresés: itt látjuk az adott időszakban lezajlott keresések mennyiségét.

A keresés után eltöltött idő: átlagosan mennyi ideig maradtak még az oldalunkon a látogatók, miután rákerestek egy adott szóra.

Keresés átlagos mélysége: átlagosan mennyi oldalt néztek még meg a látogatók az adott keresés után.  Ebből megtudhatjuk, hogy kellett-e még nekik tovább keresni.

Ezek a mutatók segítenek (a keresés eredményétől függetlenül) megismerni, hogy milyen szavakra keresnek rá a látogatók az oldalunkon.

Ha azt látjuk, hogy a látogatók jelentős mennyiségben keresnek olyan szóra, ami nincs rajta a kulcsszólistánkon, akkor feltétlenül adjuk hozzá azt. Ha a kínálatunkban nem szereplő tételt találunk, akkor lehet, megéri azt felvenni a kizáró kulcsszavak közé (hacsak pont emiatt nem tervezzük beszerzését és értékesítését).

Hogy egy gyakorlati példát is mutassunk nézzünk egy ShopRenter rendszerét használó webáruházat.

A demo áruházban a „krém” kifejezésre keresve a keresési URL a következő: https://rome.shoprenter.hu/index.php?route=product/list&keyword=kr%C3%A9m&description=0

Ebben az esetben a lekérdezési paraméter a „keyword” lesz, mivel ezt követően látható az a kifejezés, amire a webáruházban rákerestünk. Ezzel a módszerrel, ha más rendszert is használunk, akkor is könnyen megállapítható mi a webáruházunk lekérdezési paramétere.

3) Versenytárs-elemzés

Egy kis nyomozás a versenytársak által használt kulcsszavak után remek módja az ötletgyűjtésnek. Erre rengeteg eszköz áll rendelkezésünkre, de talán a legjobb a SEMRush.

Az egyébként széleskörű funkcionalitással rendelkező alkalmazásban a kulcsszókutatást a Domain Analytics> Advertising research> Positions részben találjuk. Csak írjuk be a konkurens URL-jét, és máris megkapjuk azokat a kulcsszavakat, amelyekre az AdWords-ben hirdetnek. Emellett más hasznos adatokat is láthatunk a kilistázott kulcsszavakról.

Például látjuk a becsült CPC-t (az a költség, amit egy kattintásért fizetnek), az adott kulcsszó által generált forgalom százalékos megoszlását és a költségek százalékos megoszlását is.

Futtassuk le ezeket a jelentéseket az összes fő vetélytársunk esetében, majd töltsük le őket egy Excel táblázatba. Így az összeset egy helyen tárolhatjuk és azonosíthatjuk a közösen használt kifejezéseket az összes konkurensünknél.

Még egy nagyon hasznos funkció van a SEMRush-ban. Ehhez az Advertising Research/Ad copies menüpontra kell kattintanunk. Itt az egyes kulcsszavakra megjelenő hirdetésszövegeket találjuk. Ez segíteni fog abban, hogy az új kulcsszavainkra versenyképesebb hirdetésszövegeket írjunk.

4) Google keresési javaslatok

Mindannyian ismerjük a Google automatikus szókiegészítés funkcióját. Amikor elkezdünk gépelni valamit a keresőben, megjelenik egy lista javasolt keresési kifejezésekkel.

A Google már évekkel ezelőtt bevezette ezt a funkciót és nem kizárólag azért, hogy megkönnyítse a lusta keresők dolgát. Ez a funkció arra is jó, hogy a keresésünk során még relevánsabb tartalmakat találjunk.

Bár néha tényleg úgy tűnik, mintha csak úgy véletlenszerűen jönnének fel a javaslatok, ezek lényegében valódi lekérdezések valódi személyektől. A Google a keresési mennyiség alapján rendezi sorba a javalatokat (figyelembe véve a felhasználó helyét és nyelvét).

Ha be vagyunk lépve a Google fiókunkba, még személyre is szabja az ajánlásokat a múltbeli kereséseinket alapul véve.

Bár ezt a funkciót nem úgy hozták létre, hogy a hirdetők érdekekeit tartották volna szem előtt, ettől még számukra is hasznos lehet.

Közismert, hogy a long-tail kulcsszavak általában olcsóbbak és a verseny is kisebb rájuk, mint a fő kifejezésekre. Ugyanakkor a legtöbb long-tail kifejezésre meglehetősen kevesen keresnek. Így a keresési javaslatokat gyakorlatilag használhatjuk arra, hogy olyan hosszabb kifejezéseket találjunk, amelyek jelentős mennyiségű keresési volumennel rendelkeznek.

Mikor ezt csináljuk, ajánlatos inkognitóablakot használni, mert így a keresési előzményünk nem lesz hatással az eredményekre. Írjuk be az egyik fő kifejezésünket a keresőbe és jegyezzük fel a megjelenő kifejezéseket. Ha valamelyik jól illik üzletünkhöz, adjuk hozzá azt AdWords kampányunkhoz.

Amikor egy kulcsszóra hirdetünk, és közben kevésbé korlátozzuk a keresett kifejezésekkel való egyezés mértékét, könnyen előfordulhat, hogy olyan emberek is látják majd a hirdetésünket, akik ezeket a több szóból álló kereséseket hajtják végre.

Ezért ha valamelyik javasolt keresési kifejezésre nem szeretnénk a hirdetésünket megjeleníteni, vegyük fel azt a kizáró kulcsszavak közé.

Például tegyük fel, hogy a webáruházunkban Bugatti cipőket árusítunk. Ha rákeresünk a márkanévre, a javasolt kifejezések között a „Bugatti Veyron” vagy a „Bugatti Chiron” is megjelenik. Ezek az autómárkák egyáltalán nem kapcsolódnak a termékeinkhez, így a Veyron és a Chiron kifejezéseket feltétlenül hozzá kell adnunk a kizáró kulcsszavakhoz.

5) Kulcsszótervező

A Google ingyenes Kulcsszótervezőjét érdemes alaposabban szemügyre venni. Ezzel a nagyon egyszerű, de nagyszerű funkciókkal rendelkező eszközzel új kulcsszavakat kereshetünk és megismerhetjük a keresési mennyiségre vonatkozó adatokat is.

Írjuk be a termékünk vagy szolgáltatásunk nevét, a landoló oldalunk URL-jét és/vagy a termékkategóriát. Emellett megadhatunk olyan célzási feltételeket is, mint a hely, a nyelv vagy a hálózat. Így még pontosabb adatokat kaphatunk.

A Google felhasználva ezeket az információkat legenerál egy listát releváns, új kulcsszavakkal. Láthatjuk a keresések átlagos havi számát, a versenyt és a javasolt ajánlatot is az adott kifejezésre.

Ha valamelyik javasolt kifejezés elnyeri tetszésünket, könnyen hozzáadhatjuk azokat a „tervünkhöz”. Majd onnan közvetlenül lementhetjük a fiókunkba.

Kulcsszavak kombinálása új kulcsszavak generálásához

A Kulcsszótervezővel összefűzhetjük a kulcsszavainkat, amivel gyorsan és hatékonyan hozhatunk létre új kulcsszókombinációkat. Ehhez csak írjuk be a szavakat az 1. listába és a variációkat 2-esbe.

Majd az eszköz elkészíti a kifejezések összes lehetséges kombinációját tartalmazó listát. Tény, hogy ez nem olyan nagy szám, de biztos könnyebb módja, mint a listát manuálisan elkészíteni vagy Excel táblázatot használni.

Összegezve a leírtakat azt mondhatjuk, hogy bár a kulcsszókutatás időigényes tennivaló, de érdemes rászánni az időnket, mert rettenetesen hasznos egy SEO vagy AdWords kampány esetén.

Ez az 5 módszer pedig nagy hasznunkra válhat majd a kutatás során.

Reméljük tetszett a bejegyzés!

Ha kérdése, észrevétele támadt, kérjük ne habozzon és nyugodtan szóljon hozzá a cikkhez!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Újdonságok: GoodID integráció, megújult kívánságlista és egyéb fejlesztések

Ebben a bejegyzésben szeretnénk összefoglalni azokat a fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek az utóbbi időben ...Elolvasom

Close