06-1/234-5011

7 SEO trend, amire készen kell állnunk 2017-ben

A keresőkből érkező látogatók egy webáruház számára aranyat érnek. Ennek oka egyszerű. Nem csak, hogy nem fizetünk ezért a forgalomért, de általában jobban is konvertálnak az ilyen látogatók, mint azok, akik fizetett forrásból érkeznek.

7 seo trend amire készen kell állnunk

Ezért kritikus fontosságú, hogy webáruházunk mindig jól legyen optimalizálva a keresők (de legfőképpen a Google) szempontjából, és lehetőleg minél több kulcsszavunk szerepeljen az első oldalon az organikus találatok között.

Most, hogy itt van 2017, figyelmünket érdemes azokra az újonnan felbukkanó trendekre és frissítésekre fordítani, amelyeket a Google tartogat számunkra.

Nézzük meg azt a 7 kérdéskört a keresőoptimalizálásban, amelyekkel a szakma egyre többet foglalkozik, és amelyekre minden sikerre törő webáruháznak meg kell adnia a megfelelő válaszokat.

1. A magasabb Google rangsor nem jelent feltétlenül több organikus kattintást

A korábbi években megkérdőjelezhetetlen tény volt, hogy az első helyezés a találati listán garantálja a legtöbb organikus kattintást.

Az biztos, hogy az átkattintási arány (azok aránya, akik a találati listán nem csak látják az oldalunkat, hanem át is kattintanak az áruházba) még mindig összefügg az elfoglalt pozícióval, de 2017 -ben már sok más tényező is hatással lehet az organikus forgalomra.

Fizetett hirdetések, helyi ajánlatok, carousel (körhinta) eredmények, tudásgráf és rich snippetek (vásárlói vélemények megjelenítése) – ezek olyan figyelemfelkeltő találati oldal elemek, amelyek könnyen kattintásokat vonhatnak el az első helyen rangsorolt weboldaltól.

A Mediative egyik kutatása – ami a keresők szemmozgását és esetleges kattintásokat mérte különféle találati oldalakon keresztül) – azt mutatta meg, hogy a mód, ahogyan a keresők kapcsolatba lépnek a keresési eredményekkel keresésről keresésre változik. Ennek oka, hogy a találati oldalnak sok különböző elrendezése lehet, és ez folyamatosan változik.

A következő példában azt láthatjuk, hogyan oszlik el a találati oldalon az emberek figyelme (és kattintása) egy helyi ajánlatokat, egy fizetett hirdetéseket, és egy carousel-t tartalmazó találati oldal esetén:

Hőtérképes vizsgálat

Egy keresőmarketinges számára, ezek a változások két dolgot jelentenek:

  1. Egy kulcsszó keresési volumene önmagában többé már nem az egeydüli mérőszám, ha meg akarjuk becsülni, hogy mennyi organikus forgalmat képes hozni ez a kifejezés a webáruházunknak. Ezért mielőtt elkezdenénk optimalizálni az oldalunkat egy kulcsszóra, nézzük meg a találati oldalt. Ha sok olyan találati oldalelem van, ami elvonhatja a kattintásokat az organikus listától, akkor érdemes ezt is számításba venni.
  2. Amellett, hogy megpróbálunk egyre előkelőbb helyet elérni a Google-ben, fontos, hogy figyeljünk azokra a plusz kattintási lehetőségekre, amelyeket a találati oldal nyújt számunkra. Bejuthatunk a helyi ajánlatok közé? Elérhetünk egy rich snippet listázást? Elindítsunk egy Google AdWords kampányt az egyes keresési kifejezésekre?

Nem titok, hogy az organikus átkattintási arányt nagyban befolyásolják a találati oldalon megjelenő blokkok (videók, képek, hírek, stb.). Így, mindig jó tudni, ha ezek a találati típusok megjelennek a kulcsszavainkra.

2. „Rich answer” számának növekedése – veszély vagy lehetőség?

Egy másik tendencia, ami az utóbbi időben megfigyelhető, hogy növekszik a száma a Google „rich answer”-einek (olyan Google találat, amely esetében nincs szükség arra, hogy kattintsunk, mert a válasz megjelenik a találati oldalon). A Stone Temple Consulting kutatása szerint napjainkban a Google a keresések 35 százalékában eredményez ilyet, és ebben további növekedés várható.

Elég gyakran, ezek a „Rich answer”-ek nyilvános adatokon alapulnak (például a keresési kifejezés: „USA elnöke”) vagy az adatokhoz engedélye van a Google-nek (például: zeneszövegek). Így, ha a mostani SEO stratégiánk olyan tartalmakra/kulcsszavakra épül, amelyekkel kapcsolatban a Google „Rich answer”-t jelenít meg, érdemes megfontolni, hogy más irányba alakítsuk át a keresőoptimalizálási stratégiánkat, ugyanis ilyen kifejezések esetén sokkal kevesebb lesz az átkattintási arány.

De mi a helyzet akkor, ha van egy magas minőséget képviselő, egyedi és védett tartalmunk, ami segít a Google-nek megválaszolni egy gyakran keresett kérdést?

Látszik, hogy a „Rich answer” egy lehetőség is számunkra, ugyanis az ilyen instant válaszok megjelenítéséhez 75 százalékában a Google külső adatokat használ és megjeleníti a forrás linkjét is.

Rich answer

Így ha a weboldalunkon van egy „Rich answer”, ez segíthet növelni a webáruházunk látogatottságát. Bizonyított, hogy az átkattintási arány a kattintható „Rich answer”-ek esetében kétszer jobb, mint az olyan első helyen rangsorolt oldalak esetében, ahol nincs „Rich answer”. A legjobb dolog az egészben továbbá, hogy ilyen találatokat akkor is elérhetünk, ha a webáruház Page Authority-je még nem túl magas. Hogyan hozhatunk létre „Rich answer”-eket az oldalunkon?

  1. Kezdjünk el kutatni long tail kulcsszavak után. Ehhez szükséges lesz azonosítanunk a gyakran keresett kérdéseket a réspiacunkon.
  2. Gyártsunk olyan tartalmat, amely közvetlenül megválaszolja ezeket a kérdéseket. Az oldal tartalmazza magát a kérdést, és a közvetlen választ rá. Ne feledjük, hogy a „Rich answer”-ek esetében a válaszunk struktúrája fontosabb, mint az oldalunk relevanciája és a Page authority.
  3. Biztosítsuk, hogy az oldalunk igazán hasznos és további információkat nyújt az adott témával kapcsolatban. Ez nem csak megnöveli az esélyét, hogy „Rich answer”-ként szerepeljünk a találati listán, de segít több kattintást is elérni.
  4. A tartalom legyen könnyen hozzáférhetővé az emberek és a keresőmotorok számára. (Biztosítsuk, hogy az adott tartalom elérhető a legyen Google robot számára, és könnyen megtalálható legyen az oldalon történő navigáció során. Osszuk meg a közösségi médiában, küldjük be azokat a Google Webmester eszközökben (Search Console), stb.)

3. Oldal sebesség fontosabb, mint valaha — optimalizáld ma, ne halaszd holnapra!

Egyrészt az oldalsebesség már régóta fontos rangsorolási tényező. Ha egy oldal gyorsabban töltődik be, akkor felülmúlhatja a rangsorban a konkurens weboldalakat.

Másrészt a lassan betöltődő oldalak pazarolják az oldalunk feltérképezési keretét (a Google ugyanis meghatároz egy a weboldalunk vizsgálatára szánt időkeretet, és a robot nem fog az oldalunkon ennél tovább maradni). Egy nagyobb webáruház esetében ez azt jelenti, hogy minél lassabban töltődik be az oldal, annál kevésbé lesz indexelve.

És végül, de nem utolsósorban, az oldalunk sebessége fontos a felhasználói élmény és a konverzió szempontjából is:

  • a látogatók 40 százaléka elhagyja az oldalt, ha a betöltődés több mint 3 másodpercet vesz igénybe,
  • a látogatók fele azt várja egy oldaltól, hogy 2 másodperc vagy kevesebb idő alatt töltődjön be,
  • 1 másodperc késés a töltési időben 7 százalékkal csökkenti egy webáruház konverzióját.

Ez utóbbi azt is jelenti, hogy egy 1 másodperces késés a betöltődési időben folyamatos bevételkiesést jelent! Ha egy webáruház napi 100 ezer forint bevételt termel, az 1 másodperces késés évente 2,5 millió kiesést jelent a kasszából.

Így biztosan mondhatjuk, hogy webáruházunk betöltődési idejének optimalizálása egy olyan befektetés, amely biztosan megéri.

Az optimalizáláshoz a Google PageSpeed Insights-ot vagy a GTmetrix-et ajánljuk.

4. Az organikus forgalom mérése még nehezebbé válik

A Google Analytics forgalmi jelentését nézve, nehéz kitalálni, hogy a közvetlen forgalom honnan érkezik egy webáruházba. Ezt angolul csak „dark traffic”-nak nevezik.

Mikor az Analytics nem képes azonosítani, honnan jönnek az oldallátogatók, akkor ezeket a látogatásokat direkt forgalomként rögzíti.

A jövőben várhatóan ezen azonosíthatatlan látogatásoknak a száma növekedni fog, így az Analytics jelentések egyre kevésbé lesznek pontosak. A jelentések direkt forgalomnövekedést fognak jelezni, miközben a valóságban épphogy az organikus, közösségi és mobil forgalom növekszik majd.

A jelenség még bonyolultabbá teszi a marketing tevékenységünk mérését, így a „dark traffic” egy komoly probléma, mert nem tudjuk mihez kapcsolni azt a forgalmat, amit valószínűleg marketingünk generált. Jó, ha tisztában vagyunk ezzel, és meg kell próbálnunk elemezni a helyzetet.

Ehhez először is az szükséges, hogy megértsük, mikor kerül egy oldallátogatás a direkt forgalom kategóriába. Néhány gyakori eset:

  • forgalom egy biztonságos oldaltól egy nem biztonságos felé,
  • forgalom a képkeresésekből,
  • forgalom alkalmazásokban található linkeken keresztül,
  • egy nagy része a Facebookról, Snapchatről, WhatsAppról jövő forgalomnak,
  • forgalom az Android kereső appjából.

Bár a „direkt forgalom” mennyiségének ellenőrzése lehetetlen feladat, legalább arról lehet fogalmunk, hogy milyen hatással van az  oldalunkra.

Tipp:

  1. Hozzunk létre egy „direkt forgalmi” jelentést a Google Analyticsben.
  2. Az itt található oldalak közül nagy valószínűséggel valóban direkt forgalmat jelentenek azok az esetek, ahol a látogatás céloldala a főoldalunk vagy egy valóban fontos tartalmi oldalunk. Ezeket az emberek ugyanis gyakran valóban hozzáadják a könyvjelzőjükhöz, így nagy eséllyel előfordulhat a valóban direkt látogatás. Olyan esetekben viszont, amikor maga az URL bonyolult vagy hosszú és maga a betöltött tartalom sem különbözik a többitől sokban (például egy standard termékoldal), ott valószínűsíthető, hogy a termék nem került könyvjelzőre, hanem maga a forgalmi forrás esett a „dark traffic” kategóriába, és ezért nem látszik pontosan, honnan is érkezett a látogató.

5. A kulcsszavak még mindig a SEO kampányok alapjai

A keresőmotorok évről-évre több (és bonyolultabb) algoritmust használnak, hogy meghatározzák a weboldalak minőségét és relevanciáját, de ez közel sem jelenti azt, hogy a kulcsszavak ideje lejárt.

A szakértők egyetértenek abban, hogy a kulcsszókutatás mindig a SEO kampányok alapját képezte és az is fog maradni. Ugyanakkor a Google Kolibri frissítése mégis valamiféle váltást jelentett. Figyelmünket az egyes kulcsszavak kutatásáról a kapcsolódó kifejezések és szinonimák kutatása felé fordította.

Mivel a Google már képes felismerni a keresések mögött meghúzódó jelentést, így azonos találati lista születhet különböző, de azonos jelentéssel bíró keresési kifejezések esetén.

Így ha szeretnénk a találati listán előkelő helyet elfoglalni, akkor az oldalunknak nem csak az alap kifejezésekre kell relevánsnak lennie, hanem annak szinonimáira és kapcsolódó kifejezéseire is.

A kulcsszókutatásunk célja már nem egy-egy kulcsszó meghatározása kell, hogy legyen, hanem a tematikusan kapcsolódó kifejezések csoportjára is ki kell terjednie, és az oldalainkat ezekre is optimalizálnunk kell.

Kezdjük el kutatni az alap kulcsszavainkat, plusz azok szinonimáit és olyan, az alap kulcsszavunkat tartalmazó kifejezéseket, amelyek gyakran fordulnak elő. Építsünk fel egy kulcsszómátrixot, hozzárendelve az egyes kulcsszsó-csoportokat a különböző aloldalakhoz.

6. A link büntetés nem vicc, de a büntetéseket meg lehet szüntetni

A hivatkozásokkal kapcsolatos büntetések bevezetése igazi SEO lidércnyomást jelentett az elmúlt években. Azonban napjainkra világossá vált a tapasztalatok alapján, hogy egy-egy ilyen büntetés megszüntetése ugyan nehéz feladat, de mindenképpen lehetséges.

Természetesen elsősorban a megelőzésnek kell a fő célnak lennie. Ezt rendszeres viszontlink vizsgálatokkal és tisztításokkal tehetjük meg. Ha alacsony minőségű linkeket találunk a vizsgálat során, töröljük azokat, még ha nincs is büntetésünk.

Ha már túl késő és büntetést kaptunk, nem kell mindent elölről kezdenünk egy teljesen új domainnel.  Megszüntethetjük a büntetést, ha végrehajtunk egy alapos viszontlink tisztítást.

Fontos, hogy a művelet során nincs helye fél-megoldásoknak. Az nem fog működni, ha megpróbálunk megszabadulni „csak néhány ártalmas linktől”. A legtöbb esetben nem tudjuk becsapni a Google-t, és meg kell szabadulnunk az összes rossz linkünktől. Azonban arra is érdemes figyelni, hogy nehogy túlzásba essünk és olyan hivatkozásokat is töröljünk, amelyek amúgy már nem minősülnek rossznak. Éppen ez okozza tehát a nehézséget a büntetés megszüntetésében. Megtalálni az optimális középutat a viszontlink hálózatunk vizsgálata során a rossz és a jó hivatkozások között.

7. A felhasználói viselkedés hamarosan rangsorolási tényező lesz

A felhasználó viselkedés hatása a rangsorolásra egy vitatott téma: a Google máig tagadja, hogy így lenne, míg sok tapasztalat az ellenkezőjét bizonyítja.

Akárhogyan is, még ha a felhasználók viselkedése jelenleg nincs is hatással a rangsorunkra, a józan ész és a logika azt diktálja, hogy hamarosan rangsorolási tényez lesz. Így az a legbölcsebb, ha minél hamarabb felkészülünk erre.

Rand Fishkin – a MOZ alapítója – megalkotta a 2-algoritmusos SEO koncepcióját, melyben azt javasolva a keresőmarketingeseknek, hogy kombinálják a klasszikus Google-orientált és az új kereső-orientált SEO-t.

2-algoritmusos SEO

Ebben a kétalgoritmusos világban, koncentrálnunk kell a SEO 5 új elemére – az úgynevezett kereső outputokra. Nézzük meg, melyek ezek:

1. Átkattintási ráták. Ha a felhasználói viselkedés rangsorolási tényezővé válik, az átkattintási ráta egyike lesz azoknak a dolgoknak, amelyek meghatározzák a rangsorunkat. Így vizsgáljuk felül még egyszer a címeket és leírásokat az oldalunkon. Ez még inkább kifizetődhet.

2. Elköteleződés. A keresők megtalálják az oldalunkon, amit keresnek, vagy visszatérnek a találati oldalra, hogy egy másik keresési eredményre kattintsanak? Az oldalunkon maradnak, átnavigálnak más aloldalakra, vagy egy-két másodperc múlva elhagyják boltunkat?

A mód, ahogyan a felhasználók elköteleződnek a tartalmunkkal valószínűleg hatással van a rangsorunkra. Így figyeljünk a következőkre, ha nagyobb elköteleződést szeretnénk kiváltani az emberekből.

  • Legyenek olyan tartalmak, amelyek kielégítik a keresők tudatos és tudattalan igényeit.
  • Sebesség, sebesség és még több sebesség.
  • Nyújtsuk a lehető legjobb felhasználói élményt minden böngészőben.
  • A látogatók meggyőzése, hogy menjenek mélyebbre az oldalunkon belül.
  • Az olyan funkciók alkalmazásának elkerülése, amelyek megzavarják vagy eltántorítják a látogatókat.

3. Információk, amelyek kitöltik a réseket a keresők tudásában. A cél, hogy olyan keresési élményt nyújtsunk a felhasználóknak, ami eredményes a szempontjukból. A Google figyeli azokat a keresési eredményeket, amelyekre az emberek kattintanak, mikor egy kulcsszóra keresnek, és a keresőóriás azonosítja a közös elemeket ezekben.

Például bizonyos szavak jelenléte jelezhet több sikeres keresést. Ha megnézzük azokat a felhasználókat, akik „New York”-ra keresnek, a Google arra következtethet, hogy ha van egy New Yorkról szóló oldal, amely nem említi Brooklynt vagy Long Islandet, akkor valószínűleg nem nyújtja azt az információt, amire a keresők keresnek (és ezért nem fogja azt nagyon magasan rangsorolni).

4. Megosztások, linkek és vásárlói hűség. Bár a közösségi aktivitás hivatalosan nem rangsorolási tényező, a kísérletek azt mutatják, hogy a sok közösségi aktivitást mutató oldalak, amelyeknek viszonylag kevés viszontlinkje van, felülmúlják a több linkkel és kevesebb megosztással rendelkezőket – még a nagyon versenyképes kulcsszavak esetén is.

De nem csak a csupasz számok számítanak. A Google láthatja azt is, hogyan növekszik idővel ez a közösségi aktivitás, és hogy a közösségi elköteleződés vásárlói hűséghez és visszatérő látogatásokhoz vezet.

5. A keresők kérésének teljesítése (nem csak a keresésnek). A Google célja, hogy az emberek gyorsan megoldást találjanak a keresőn keresztül, így elképzelhető, hogy a találati lista attól a felhasználói szándéktól is változni fog (például vásárlás), amit a Google társít egy adott lekérdezéshez.

 

Bizton állíthatjuk, hogy a fenti 7 pontra érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a jövőben, amikor a webáruházunk keresőoptimalizációjáról esik szó.

A trendekből az látszik, hogy a felhasználói igények egyre magasabb színvonalú kiszolgálása mind fontosabbá válik a Google rangsorolásában is, mert mi más jelezhetné jobban egy oldal hasznosságát a keresőmotor számára, mint az, hogy az emberek szeretnek rajta böngészni, és gyorsan megkapják a válaszokat a kérdéseikre.

Így a jövőben mikor a tartalom- és közösségi média marketingről gondolkodunk, mindig tartsuk szem előtt, hogy hasznos (nem mellesleg kulcsszavainkkal teli) tartalmakat nyújtsunk a követőinknek, potenciális vagy meglévő vásárlóinknak, mert ezzel SEO kampányainknak is plusz lökést adhatunk.

Forrás: Link-Assistant.Com

  Vajda Szilárd   jan 05, 2016   Cikkek   0 hozzászólás

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*