06-1/234-5011

Hogyan írjunk vevőcsalogató meta leírásokat?

Hogyan írjunk vevőcsalogató meta leírásokat?

A meta leírások gyakorlatilag látogatókat vonzanak webáruházunkba. Mindezt reményeink szerint nemcsak akkor érik el, mikor előkelő helyen vagyunk a találati listán, de olyan esetekben is, mikor egyik versenytársunk magasabban rangsorolt, ennek ellenére meta leírásunk olyan meggyőző lesz, hogy a felhasználó inkább a mi találatunkra kattint majd.

Mi is az a meta leírás?

A HTML meta elemek informálják a keresőket egy weboldal tartalmáról. Van egy meta elem (Title), ami elárulja a keresőrobotnak, hogy az oldal miről szól, egy, ami elmondja a keresőmotoroknak, hogy beindexeljék-e vagy ne az adott oldalt és végül egy meta elem, ami az oldal egy rövid, szöveges leírásából áll:

<meta name=”description” content=”Oldalunk leírása”>

Ezt hívjuk meta leírás elemnek, amit a keresők találati oldalai használnak.

Sok webáruház sokat dolgozik azon, hogy segítsék a keresőbotokat könnyen beindexelni aloldalaikat és felismerjék a tartalom értelmét, de közben megfeledkeznek róla, hogy a helyezésük a találati listán hiábavaló lesz, amíg a felhasználók nem kattintanak a linkre.

Bestbyte találat

Tehát a meta leírásnak ösztönöznie kell, sőt inkább rávennie valakit a kattintásra azáltal, hogy elmagyarázza a felhasználónak, hogy miért releváns az oldal.

Ráadásul a meta leírás és közeli rokona, az Open Graph leírás néhány közösségi oldalon is megjelenik, amikor a felhasználók megosztják az adott oldalt. Ez megint csak egy lehetőség, hogy hirdessük magunkat, így szerezve további látogatókat webáruházunknak.

Diétás Termékek Webshop közösségi megosztása

Mikor használjunk meta leírásokat?

A meta leírás gyakorlatilag egy konverziós eszköz, amellyel kattintásokat generálhatunk. Emiatt az esetek nagy többségében mindenképp ajánlott (sőt, kötelező) a használata, mert a leírás megnövelheti az átkattintási arányt egy sor lekérdezés esetén.

A MOZ (a világ legelismertebb keresőoptimalizálással foglalkozó cége) azt ajánlja, hogy ha az oldalunkra vezető keresési lekérdezések sokfélék, lehet nem érdemes használni a meta leírást (több mint 3 keresési kifejezés esetén), ehelyett inkább engedjük, hogy a keresőmotor összegyűjtse az oldal tartalmának egy részét, amit megjelenít a találati oldalon.

Ha pedig az egy oldalra vezető lekérdezések nagyon hasonlóak (csak kevés keresési kifejezést használva), mindenképp írjunk egy olyan meta és Open Graph leírásokat, amelyek kifejezetten illenek azokra a keresési kifejezésekre.

Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy egy webáruház optimalizációja szinte mindig ez utóbbi kategóriába esik, tehát célszerű minden egyes aloldalnak meta leírást írni.

Hogyan írjunk meg jól egy meta leírást?

Sok keresőoptimalizációval foglalkozó weboldal, szolgáltatás és szakértő azt javasolja, hogy a meta leírás hossza 160 karakter vagy kevesebb legyen. Például, a Google meta leírása 105 karakter szóközökkel együtt.

A Google kereső magyar nyelvű felülete. Képek, csoportok, címtár keresése, egyéni beállítások mellett is.

Hasznunkra válhat, ha úgy gondolunk a meta leírásra, mint egy tweetre. Képzeljük el, hogy meg akarjuk osztani az oldalunkat a Twitteren, de a szövegre csak 140 karakterünk van. Mit mondanánk abban a tweetben, hogy a követőink átkattintsanak az oldalra? Ha sikeresen meg tudjuk írni ezt a tweetet, akkor egy hatékony meta leírás sem okozhat gondot.

Fontoljuk meg továbbá a következő tanácsokat is.

Használjunk igéket

Webáruházak esetében egy jó megoldás lehet, ha a leírást egy igével kezdjük. Például „rendelje meg” vagy „próbálja ki”. Az eMag például ezt a taktikát alkalmazta a televíziók kategória oldalán.

Vásároljon az eMAG.hu webáruházban! Számítástechnikai eszközök, műszaki és háztartási cikkek, mobiltelefonok, tabletek, játékok és könyvek széles kínálata várja Önt!

Buzdítsunk cselekvésre

A meta leírásnak cselekvésre kell buzdítania a felhasználót, például úgy, mint a WebShop-SEO főoldalának:

Elégedetlen webáruháza keresőbeli eredményeivel. Kérjen ingyenes helyzetfelmérést, vagy válasszon a Webshop SEO webáruház optimalizáló megoldásai közül!

Írjuk bele a kulcsszavainkat

Ne felejtsük, hogy a meta leírásnak tartalmaznia kell az adott oldalra vonatkozó legfontosabb kulcsszavainkat. Így megnövelhetjük annak az esélyét, hogy a felhasználó a mi találatunkra kattint majd.

Nem mellékesen azért is fontos szerepeltetni a kulcsszavakat, mert ez még a mai napig fontos rangsorolási szempont. Emellett minél előrébb szerepel a kulcsszó a leírásban, annál jobb esélyünk van előrébb kerülni a találati listán.

Készítsünk sablonokat

Ne arra koncentráljunk, hogy tökéletes leírást írjunk minden egyes aloldalunk esetén. Ehelyett, készítsünk sablonokat a webáruházunk különböző oldal típusaira, mint például a termékoldalak vagy kategóriaoldalak.

Az eMag is ezt csinálja a termékoldalak esetén. A következő meta leírás egy pár utcai cipőnél:

Nike utcai cipő Nike MD Runner 2 az eMAG-nál, kedvező ár és gyors házhoz szállítás!

Majd egy pár mokaszin esetén:

Roadsign Sötétkék Bőr Férfi Mokaszin az eMAG-nál, kedvező ár és gyors házhoz szállítás!

Legyünk pontosak

A meta leírásnak pontosan tükröznie kell az adott aloldal tartalmát. Nem szabad csalódást okoznunk azoknak, akiket átkattintásra ösztönöztünk.

 

A meta leírás az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, így soha nem szabad azt félvállról vennünk webáruházunk keresőoptimalizációja során, ellenkező esetben könnyen látogatókat veszíthetünk. A témával és a többi rangsorolási tényezővel részletesen foglalkozik a webáruházak SEO-járól szóló tudáscsomagunk, amely itt érhető el.

  Vajda Szilárd   jan 01, 2019   Cikkek   1 hozzászólás

1 hozzászólás

Hozzászólás a(z) Fenyves Júlia bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*