06-1/234-5012

Hogyan ért el a Reflexshop 142%-os bevételnövekedést?

A Reflexshop.hu egy online játékbolt, amely a szabadidő aktív és kreatív eltöltéséhez kapcsolódó termékek kereskedelmével foglalkozik. Céljuk, hogy az aktív élet és a kreatív szabadidő eltöltés híveit újabb és újabb kiváló minőségű termékekkel lássák el.

Hogyan ért el a Reflexshop 142%-os bevételnövekedést?

A mi célunk pedig az volt, hogy egy sikeres keresőoptimalizálási kampánynak köszönhetően minél több emberhez juthassanak el.

A Reflexshop esetén egy nagyon jól pozícionált webáruházról beszélhetünk, hiszen a játékok témakörében nehéz újat mutatni a hazai piacon. Ennek ellenére az áruház tulajdonosainak sikerült megtalálniuk azt a fajta termékkört, amelynek segítségével egy szinte egyedülálló áruházat sikerült létrehozniuk.

Letisztult, minden igényt kielégítő kialakítással rendelkezik. A tulajdonosok nem sajnálták az időt és az energiát a webáruházuk felfuttatására, és a mai napig folyamatosan azon dolgoznak, hogy egyre nagyobb sikereket érjenek el.

Ilyen előélet és hozzáállás mellett azt is mondhatnánk, hogy nem volt nehéz dolgunk az áruház optimalizálásánál, ám maga a játék iparág, ahol nagyon erős verseny uralkodik, illetve a kevésbé ismert termékkör sem tette egyszerűvé a feladatunkat.

Esettanulmányunkban a közel 2 éves együttműködésünk keresőoptimalizálási eredményeit igyekszünk bemutatni.

Az előkészületek

Már az egyeztetés korai szakaszában, amikor a munka még el sem kezdődött, komoly hangsúlyt fektettek a webáruház megfelelő kialakítására. Minden általunk javasolt módosítást azonnal végre is hajtottak.

Ez olyan dolgokra terjedt ki, mint:

  • Egyedi Title és Meta elemek létrehozása szinte az egész áruházban.
  • Termékoldalak keresőbarát kialakítása már a termékek feltöltésekor.
  • Blog oldal létrehozása.
  • Egyéb támogató weboldalak (számos tematikus blog oldalt is üzemeltetnek a forgalmazott termékekkel kapcsolatban) keresőbarátabb kialakítása és beállítása.

Ha figyelembe vesszük, hogy ez milyen időigényes munka egy ennyi terméket forgalmazó webáruházban, azt kell mondanunk, hogy le a kalappal előttük.

Első szakasz

A Reflexshop.hu esetén sikerült biztosítani az induló csomagokhoz szükséges feltételeket és rögtön egy SEO Gold szolgáltatást végeztünk el, amelynek a lefutása a kulcsszavak egyeztetésével együtt nagyjából 8 hónap volt.

Általában 6-7 hónap alatt teljesítünk egy ilyen szolgáltatást, de ebben az esetben az egyeztetés kicsit több időt vett igénybe. Ugyanis a fő szempont továbbra is a precizitás és a jól átgondolt terv volt a Reflexshop részéről is. Ennek köszönhetően nem is maradtak el az eredmények.

A szolgáltatás keretében elvégzett tevékenységeink:

  • Kulcsszókutatás és kulcsszóelemzés – az optimalizáláshoz használandó potenciálisan legjobb kifejezések megtalálása.
  • Google Analytics és Webmester Eszközök beállítása – A Google támogató szoftvereinek beállítása az eredmények nyomon követéséhez és a keresőoptimalizáció elősegítésére.
  • Onsite keresőoptimalizálás – tartalom kiigazítása, Meta és Title beállítás az optimalizált aloldalak esetén célzottan és az egész áruházra nézve globálisan.
  • Szöveges tartalom készítés – Új releváns tartalmak készítése az optimalizált kulcsszavakhoz igazítva.
  • Linképítési szolgáltatás – Összesen 150 darab új, szövegkörnyezetes hivatkozás készítése minőségi weboldalakra, 6 hónapon keresztül.

Az elvégzett munkának köszönhetően az optimalizálás kezdetétől végéig tartó időszakban az alábbi eredményeket sikerült elérni, összehasonlítva az előző év azonos időszakával:

  • 112%-os látogatószám növekedés a keresőből.
  • Közel 6%-os e-kereskedelmi konverziós arány növekedés.
  • 125%-kal több tranzakció a keresőből érkező látogatók esetén.
  • 142%-os bevételnövekedés.

Az eredmények önmagukért beszélnek, de ami még fontosabb, hogy az optimalizációval nem csupán a látogatók számát sikerült növelni, de ezzel arányosan a bevételt is.

Ha a keresőoptimalizáció olyan „minőségi” kulcsszavakra történik, amelyekre keresve a látogatók nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni is az áruházban, akkor adott számú látogató több megrendelést hozhat az áruháznak.

Plusz, ha a kulcsszavak magasabb értékű termékekhez kapcsolódnak, akkor nem csak, hogy több lesz a megrendelések száma, hanem az átlagos kosárérték is növekedni fog. Jelen esetben ez közel 8%-kal növekedett.

Összességében ez azt eredményezte, hogy a 112%-os látogatószám növekedéssel 143%-os bevétel növekedést sikerült elérnünk.

Bár konkrét számokat nem közölhetünk, de annyit elárulhatunk, hogy a szolgáltatás akkori ára a bevétel növekedésből közel 50-szeresen térült meg.

Emellett fontos megjegyeznünk, hogy az áruháznak ezt a eredményt, és az elért helyezéseket később is sikerült megtartania, így az optimalizálás hozadéka még ennél is sokkal nagyobb volt.

Megjegyzés: A kulcsszavak helyezéseire is kitérve, konkrétumok nélkül: 18 kifejezésre optimalizáltunk első körben (indulásnál 12, később a jó eredmények lehetőséget adtak a bővítésre). Ezek közül a mai napig (közel 1 év elteltével) 4 db 1., 5 db 2., 3 db 3., 2 db 4., és 1-1 darab 5. 6. 8. és 10. helyezést sikerült elérni. Összefoglalva. Minden egyes kifejezéssel Top10-es helyezést ért el a webáruház, és azt meg is tartotta.

Második szakasz (folyamatban)

A Reflexshopnál a kezdeti sikerek után nem elégedtek meg az elért eredményekkel, és tovább szerették volna javítani a helyezéseiket. Így nem sokkal az induló Gold csomag szolgáltatásainak befejezését követően – szinte első webáruházként – igényelték meg új, havi díjas keresőoptimalizálási csomagunkat.

Megjegyzés: Ahogyan nem könnyű feladat, egy már korábban optimalizált áruház esetén is az új hivatkozások gyűjtése, így ebben az esetben is ez volt a helyzet. Mivel már korábban is dolgoztak az áruházon, majd ezt követően mi is elvégeztük a legnagyobb induló csomagunkat, ezért valami olyan új megoldásra volt szükség a tovább lépéshez, ami még korábban nem volt elérhető. Éppen ezért esett a választás a havi díjas csomagokra.

A szolgáltatás keretében a fő hangsúlyt a különböző társasjátékok optimalizálására fektettük, mivel ez az új termékkör került be az áruház kínálatába, és szerették volna ezt a vonalat is erősíteni.

A havi díjas optimalizálás keretében 12 kifejezésre optimalizálunk, amelyek közül jelenleg mindegyik a Top10 találat között szerepel. Ami pedig érdekessé teszi a dolgot:

Google Trends

A fenti képen a Google Trends keresésekre vonatkozó adatai láthatóak a társasjáték kifejezést illetően. A növekedés minden évben nem meglepő módon novemberben indul be és decemberben csúcsosodik ki, köszönhetően a karácsonyi szezonnak.

Bár itt még a folyamatban lévő optimalizálás miatt végső eredményekkel nem számolhatunk, az mindenesetre biztató, hogy már jelenleg is a havi díjas optimalizálás időszakát összehasonlítva az előző év azonos időszakával, további 42%-os látogatószám növekedést és 65%-os bevétel növekedést sikerült elérnünk a keresőből érkező forgalmat tekintve.

Ráadásul mivel még most kezdődik a játék szegmens esetén a nagyobb fellendülés a kereséseket illetően, ezért igazán izgalmas heteknek nézünk elébe.

Ehhez sok sikert és jó munkát kívánunk a Reflexshop csapatának, akik kiváló példaképei annak, hogy kemény munkával, kitartással és jó keresőoptimalizálással kiemelkedő eredményeket érhet el egy webáruház még a legnagyobb versennyel rendelkező iparágban is!

 

Ha Ön is szeretne hasonló eredményeket, nézze meg megoldásainkat itt!

 

  Vajda Szilárd   dec 01, 2015   Cikkek   0 hozzászólás

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*