06-1/234-5011

Mire figyeljünk a keresőoptimalizálásnál 2015-ben?

Aki egy kicsit is jártas a keresőoptimalizálás témakörében már tudhatja, hogy folyamatosan változnak azok az irányelvek, amelyekre figyelni kell, hogy a Google "szeresse", és megfelelő helyezésekkel jutalmazza a webáruházunkat.

seo-2015-b

Évről évre, de akár hónapról hónapra is jelenhetnek meg újabb algoritmus frissítések, amelyek új kihívások elé állítják mind a webáruházak tulajdonosait, mind pedig a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereket. Cikkünkben igyekeztünk összeszedni azokat a szempontokat, amikre 2015-ben érdemes lesz figyelni.

Csak 2014-ben a mai napig 9 darab algoritmus frissítés volt a Google háza táján, amely hatással volt valamelyik rangsorolási szempontra, és még bőven várhatunk további változásokat a keresőóriástól. Így valószínűleg nem lesz ez másként 2015-ben sem, tehát mindenképpen érdemes jó előre felkészülni az új SEO trendekre.

1. HTTPS/SSL tanúsítvánnyal rendelkező weboldalak előnyben részesítése

httpsTalán az egyik legfrissebb módosítás a keresőkben, hogy a HTTPS protokollt használó oldalakat előnyben részesíti a találati lista kialakításánál a kereső. Mivel egy-egy ilyen frissítést csak fokozatosan vezetnek be, ezért a mai napig nagyon kevés adat van arra vonatkozóan, hogy mennyi pluszt hozhat ez a fajta kialakítás egy webáruháznak.

 2. Mobil keresések

mobilseo_150Számos alkalommal beszéltünk már arról, hogy milyen fontos, hogy az áruház mobil eszközökön is egyszerűen használható legyen. Nincs ez másként a keresőoptimalizálás terén sem. Elég csak belegondolni abba, hogy milyen ütemben növekszik a mobil eszközökről böngészők száma. Nagy arányban vannak ugyanis azok, akik a vásárlást mobil eszközökről készítik elő (gyorsan utánanéznek, hol vehetnék meg az adott terméket a legjobb feltételekkel), és csak ezt követően használják az asztali eszközeiket a vásárlás véglegesítéséhez. Ez az arány pedig az előrejelzések szerint csak tovább fog növekedni.

Éppen ezért érdemes mobilra optimalizált vagy reszponzív módon kialakítani a webáruházat, hogy az a mobil eszközök keresőjében is előkelőbb helyen szerepelhessen. Plusz természetesen, hogy ezeknek a látogatóknak is megfelelő felhasználói élményt tudjunk biztosítani.

3. Figyeljünk a helyi keresésekre

local seo_150Még akkor is ha az áruház nem rendelkezik fizikai üzlettel, csak mondjuk egy raktárt üzemeltet, fontos, hogy a lokális keresési eredményekre is kellő figyelmet fordítsunk. A Google szerint ugyanis a lokális keresések száma (amikor a keresési kifejezés tartalmaz valamilyen földrajzi helyet) évről évre folyamatosan nő.

Sokkal jobban fel tudják pörgetni a vásárlásokat a környékről érkező megrendelők, mivel manapság is sokan vannak olyanok, akik óvakodnak a kiszállítástól vagy attól, hogy megadják bankkártya adataikat. Ők azok akik előnyben részesítik a személyes átvételt, és ha lehetőség van rá olyan webáruházat választanak, amely földrajzilag közel helyezkedik el lakóhelyükhöz.

4. Analitika mindenek felett

analytics_150Személy szerint az egyik legérdekesebb és leghasznosabb dolognak tartom a webáruház statisztikáival kapcsolatos elemzéseket. Mindez ráadásul keresőoptimalizálási szempontból is nagyon fontos.

Hasznos információ például az oldalon eltöltött idő, vagy mondjuk a ki- és belépések aránya egy-egy aloldal kapcsán. A Google ugyanis ilyen adatokat is megvizsgál a találati lista rangsorolásánál, így az optimalizáláshoz először is ismernünk kell saját mutatóinkat.

Nem is beszélve a termékeink teljesítményéről, hogy megtudhassuk milyen kulcsszavakra érdemes egyáltalán optimalizálni. Ezért összességében azt is mondhatnánk, hogy a webanalitika szerepe fontosabb mint valaha, szóval 2015-ben is érdemes lesz az adatok elemzésére időt és energiát fordítani.

5. YouTube Marketing

youtube_150A SEO-hoz is segítségünkre lehet a profi videó tartalmak készítése és feltöltése a YouTube-ra, valamint azok beágyazása a webáruházba.

Sok helyen lehet azt is hallani, hogy a YouTube-é a jövő, és a felhasználók keresési szokásai folyamatosan változnak. Egyes statisztikák alapján például a világ második legnagyobb keresője már maga a YouTube a Google után. Ezért ajánlott a saját csatorna létrehozása, mert marketing szempontból is egyre fontosabb szerepet játszanak majd a videók, illetve a Google találati listáján is szép számmal találhatunk ilyen tartalmakat.

6. Social Media

social media_150Keresőoptimalizálási szempontból az utóbbi időben egyre nagyobb figyelmet kapnak a különböző közösségi oldalakról érkező hivatkozások, és az ott elhelyezett tartalmak. A Facebook, Twitter, LinkedIn és természetesen a Google+ használata igen jótékonyan tudja befolyásolni a keresőoptimalizálási eredményeket. Fordítsunk tehát nagy hangsúlyt a jövőben arra, hogy a webáruházat minél mélyebben integráljuk a különböző social media oldalakkal, és arra, hogy az azokon zajló kommunikációt beépítsük a marketing terveinkbe, illetve a mindennapjainkba.

7. Álljunk több lábon

marketing_150Kicsit furcsán hangozhat keresőoptimalizálási szempontból, ha más marketing csatornák használatát is javasoljuk, azonban már az előző két pont is erőteljesen sugallja, hogy az igazán jó keresőbeli eredményekhez erre is szükség van. A keresőoptimalizálásra ugyanis számos olyan szempont is hatással van, amelyeken más eszközök használatával, mint amilyen például a Google Adwords, a Hírlevelezés vagy a Direkt Marketing közvetve javítani tudunk. A jól beállított és jól működő marketing eszközökkel ugyanis tovább tudjuk növelni az áruház látogatottságát, az oldalon eltöltött időt, vagy éppen növelni tudjuk a visszatérő látogatóink számát, ami hosszú távon a webáruház sikerének a kulcsa lehet – SEO szempontból is.

8. Tartalom marketing – tartalom gyártás

blog-150A folyamatosan létrejövő új, minőségi és releváns tartalom szerepét nem lehet elégszer mondani. Az algoritmus változások egyik fő irányvonala, hogy a Google olyan weboldalakat szeretne a találati lista tetején elhelyezni, amelyek tényleg minőséget képviselnek a látogatok szemében, s amelyek naprakész és hasznos információkkal látják el a látogatókat.

Véleményünk szerint a jövőben azok a webáruházak lesznek sikeresek, akik minél hamarabb felismerik ennek fontosságát, és időben kiegészítik marketing tervüket a tartalommarketinggel.

9. Linképítés

A chain with an oustanding golden link - rendered in 3dLinképítésAz egyik nagy Google algoritmus, amely sok, korábban nagyon erős weboldal illetve webáruház helyezéseit visszavetette, a Google Pingvin. Az oldal tartalmával szemben ez pont a weboldalon kívüli optimalizálást, azaz leegyszerűsítve az áruházra mutató hivatkozások mennyiségét és minőségét vizsgálja.

Néhány évvel ezelőtt még a mennyiségé volt a főszerep. Így akár néhány napnyi kemény munkával el lehetett helyezni különböző oldalakon több 100 vagy akár több 1000 hivatkozást, majd figyelhettünk, ahogy szépen kúszik fel az áruház a találati listákon. Ma már ez a tevékenység sokkal nehezebb, sőt egyenesen büntetést eredményezne.

EGYEDI, releváns szövegkörnyezettel rendelkező, és erős weboldalakról érkező hivatkozásokra van szükség ahhoz, hogy jó eredményeket érhessünk el a találati listán. Ráadásul figyelni kell a természetességre is, mivel a túlzottan gyors viszontlink gyarapodás büntetést is vonhat maga után.

Összességében tehát az áruház megfelelő viszonlink hálózatának kialakítása mára már nagyon komoly munkát és sok időt igénylő feladattá vált, bár ezzel együtt még mindig az egyik leghatékonyabb módszer arra, hogy közép és hosszú távon javítsuk helyezéseinket.

10. A boldog vásárló a jó vásárló

smile_150Végül érdemes visszatérni a webáruház menedzselésének alapjaihoz. Az egyre inkább szemet gyönyörködtető design, és a keresőoptimalizálásra fordított erőforrások mellett ugyanis sokan hajlamosak megfeledkezni arról, hogy mi is az igazi célja a Google keresőjének.

Magát a kereső szolgáltatást azért hozták létre, hogy azok számára, akik valamit meg akarnak találni az interneten a keresési kifejezéseiknek megfelelő legrelevánsabb, legjobb találatot adják vissza. Tehát nem egy manipulált és gyönyörű oldalakat tartalmazó találati lista a cél, hanem a keresési kifejezésre adott tökéletes megoldás.

Ehhez pedig már azzal is hozzájárulhatunk, ha látogatóink sok időt töltenek nálunk és rendszeresen visszatérnek webáruházunkba, mert onnan mindig elégedetten távoztak. De ez már egy olyan komplex téma, amely túlmutat ennek a cikknek a témakörén.

Zárásként végül azt mondhatjuk, hogy a SEO-nak még mindig óriási szerepe van a látogatók szerzésében, viszont kétségtelen tény, hogy egyre nehezebbé és komplexebbé válik maga az optimalizálás folyamata.

Ezt a komplex folyamatot szerettük volna némiképp áttekinthetőbbé tenni az alábbi cikkel, reméljük sikeresen.

 

  Vajda Szilárd   Sze 19, 2014   Cikkek   0 hozzászólás

Szóljon hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*